Eerste lessen spaans... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Je Sw - WaarBenJij.nu Eerste lessen spaans... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Je Sw - WaarBenJij.nu

Eerste lessen spaans...

Door: Jenneke Swinkels

Blijf op de hoogte en volg Je

27 Augustus 2008 | Ecuador, Quito

Hola chicos & chicas,

Ik heb er intussen mijn 3e les spaans op zitten. Twee woorden ; Geweldig & Vermoeiend. Ik heb een hele aardige en goede lerares genaamd Carolina. We hebben deze eerste 3 lessen intens hard gewerkt aan o.a. het uit elkaar houden van Ser en Estar (blech... :S) adjetivos, pronombres, Posesion etc. Het is deels echt les, dees oefeningen doen, deels gesprekjes voeren en ondertussen noteer je alle woorden die je niet kent. Aan het eind van de les krijg ik huiswerk mee, niet veel, maar je moet toch elke keer weer al je notities ordenen, lezen, leren etc... alvorens je de opdrachtjes maakt. Deze 'prive' lessen zijn echter wel heerlijk. Alles gaat op je eigen tempo, het is heel persoonlijk en eigenlijk ook gewoon heel gezellig. Maar het vergt wel veel aandacht dus het is zeer vermoeiend. Alles wat ik kan zeggen is : een absolute aanrader voor iedereen die spaans wil leren en 'bereid is' om naar Zuid Amerika te komen!

Om nog even terug te komen op mijn vorige bericht, zondag naar het zwembad van het Hilton... Madre Mia! haha... Heerlijk! zwembadwater van zeker 30 graden, een jacuzi, een sauna, een hamman (met eucalyptus escence, maar niet zoals thuis uit een flesje, maar een bos bladeren op het stoomrooster!) Alles is natuurlijk wel 'latijns-amerikaans' Hilton... wat geen Paris - Hilton (:P) kwaliteit is, maar je hoort mij niet klagen!

Ik heb al een heerlijk kleurtje opgedaan, al zijn er nog geen foto's waar dat op te zien is. Ik heb trouwens serieus problemen met het plaatsen van foto's op deze site, dus ik heb ze op mijn hyves gezet

boondock-sunny@hyves.nl

Gisteren ben ik met enkele huisgenoten en wat andere mensen naar een irish pub geweest (ja, schandalig, in Ecuador en dan naar een irish pub gaan!). Daar hebben we de Pub-Quiz gedaan, en natuurlijk gewonnen! haha... Iedereen betaald 2 dollar 'inschrijfgeld' wat naar een foundation voor arme kinderen in Quito ging en de winnaars (wij dus) kregen natuurlijk een pot bier. Prachtig toch!

Het leven is hier heerlijk rustig, al blijf ik het moeilijk vinden om nee te zeggen tegen de arme straatkindertjes. Deze kinderen zijn echt getraind om met een opgeheven handje te blijven plakken aan 'touristen'. Maar zoals mijn huisgenoot me vertelde : als je ze geld geeft, komen ze thuis met centen waardoor de ouders denken : joh dit werkt! En ze direct weer terug de straat op sturen. Toch breekt het mijn hart.

Ik heb nog niet helemaal besloten wat ik dit weekend wil gaan doen... Ofwel een excursie naar Baños en Salinas of in en rondom Quito blijven en naar La mitad del mundo gaan... We'll see.

Adios!

  • 28 Augustus 2008 - 16:49

    Ingeborg. :

    Hi. I'm just checking here, even though I only understand a few words. ;)
    Anyways, I hope Ecuador is good. (And you'll get an email from me in a few days).

  • 29 Augustus 2008 - 18:50

    Mama:

    hoi meske, fijn dat het goed gaat,stuur je nog een mailtje, xxxxxxxxxxxxxons mam

  • 01 September 2008 - 08:53

    Marleen De Best:

    Hej Jenneke,
    wat een belevenissen alweer. Ik zie ernaar uit om vrijdag op weg te gaan, al laat ik ook een boel leuks achter... maar dat komt wel goed! :)

    Tot gauw!
    X marleen

  • 01 September 2008 - 12:04

    Nicky:

    Hee babe! Ik heb m door, je hebt het er geweldig naar je zin! En terecht, want een goed begin is het halve werk :P - wat een wijsheid - mihi
    Ik ben vorige week begonnen met stage, best leuk, maar stelt niet zoveel voor. Ik hoop dat ik binnenkort nog andere dingen mag doen dan alleen kraamzorg, want hier leer ik niet bijster veel van...
    Enfin, ik blijf je volgen, binnenkort hoor je wel weer eens van me. Ga zo even je foto's checken :)

    Tot horens! xx

  • 01 September 2008 - 22:27

    Muriel:

    MEER verhalen!!!! haha...hjeel veel plezier he, geniet van al dat moois!

    Liefs

  • 02 September 2008 - 07:02

    Lotte:

    Hee meis,
    Klinkt goed allemaal, ben jaloers hoor, ik maar werken:P haha
    Geniet lekker!!!!
    Liefs

  • 02 September 2008 - 07:38

    Sjoerd:

    Ha Jenneke, zo te lezen gaat het allemaal goed daar. Mooi zo! Ik ben druk bezig met mijn laatste voorbereidingen.. In ieder geval nog veel plezier en succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Je

Verpleeg en verloskundige. Dit is een blog over mijn reizen naar centraal en zuid amerika.

Actief sinds 16 Aug. 2008
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 36634

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2015 - 20 Oktober 2016

Japan en Ozzy

02 Februari 2010 - 07 Juni 2010

Midden-Amerika

21 Augustus 2008 - 06 Januari 2009

Ecuador en Peru

Landen bezocht: