Ozz - Reisverslag uit Sydney, Australië van Je Sw - WaarBenJij.nu Ozz - Reisverslag uit Sydney, Australië van Je Sw - WaarBenJij.nu

Ozz

Blijf op de hoogte en volg Je

14 November 2015 | Australië, Sydney

Hello mates :)

Ik ben nu twee weken in Sydney, maar voor mijn gevoel ben ik de tijd al volledig kwijt. Ik zit hier in een Hostel en zoals ik verwacht had ligt te leeftijd hier rond de 19-24 jaar. Het zijn voornamelijk jongeren die hier langere tijd blijven om wat geld te verdienen. Het zijn serieus bijna allemaal Duitsers!! Aan de andere kant van de wereld en dan nog omringt zijn door de buren... zucht. Vanuit het hostel zoeken ze werk, mannen in de bouw en warenhuizen en de dames willen allemaal serveerster zijn. Het zijn erg lieve en gezellige jongens en meisjes dus ik kan niet klagen. Verder is het Hostel leven zoals dat gaat. Een grote zooi met soort van structuur. Er wordt veel schoon gemaakt, maar alles wordt met de zelfde snelheid weer een rommel. Iedere avond wordt er een feestje ergens georganiseerd of gratis toegang met n drankje naar een bar. Bbq of pizza night en op zondag ochtend pancakes. Zo wordt het de backpackers iets makkelijker en goedkoper gemaakt. Het is allemaal rete gezellig, maar na twee weken ben ik er wel een klaar mee.

De eerste week heeft zich gevuld met het openen van een bankrekening, pensioen rekening, money transfer, Tax file number, SIM kaart en het zoeken naar een auto. Ik denk dat jullie jezelf wel kunnen inbeelden hoe dat gaat, met hostel internet verbinding waar 50 man zit te streamen en downloaden. Ik heb herhaaldelijk bijna mn pet op gevreten uit frustratie, maar gelukkig waren er dan de gezellige avondjes om dansjes te doen dus ik heb het overleefd ;) Uiteindelijk heb ik mijn auto gevonden op Gumtree, de australische Marktplaats. Het kostte me een 3 uur durende trein rit naar het noorden van Sydney waar ik mijn nieuwe Toyota RAV4 heb gevonden. Hij komt uit 1999 en heeft 4 WD. Precies wat ik wilde. Ik heb hem gekocht van een australische automonteur. Hij had zichzelf een upgrade gegeven en wilde van het bakkie af. Ik blij als een kind natuurlijk want de auto is goed onderhouden. Ik heb hem toch nog even door een second opinion laten controleren en deze beste man gaf aan dat het een goeie deal was. Daar hopen we dan maar op want zekerheid heb je nooit.

De auto is gepoetst, en geprepareerd voor de road. Ik heb twee andere meiden in het hostel leren kennen, voor het gemak: Anna en Anna uit Duitsland en Oostenrijk. We zijn een van de enigen in het hostel die vakantie vieren (en dus niet de hele dag werken, werk zoeken of gewoon weg lamballen en niets doen). Met deze twee en af en toe extra aanhang hebben we een paar leuke tripjes gedaan naar de Blue Mountains, Bondi Beach, en een Kangaroo park. Het kangaroo park was een tip van de man die me mijn auto verkocht. In het gebied zitten honderden kangaroos, ze zijn wild maar ze worden gevoerd door de mensen waardoor ze zich hardstikke tam gedragen. Bewapend met wortels naar Morisset gegaan, want laten we eerlijk zijn, kangaroos zien er uit als freaky grote hazen. het was echt geweldig!!! Ik hoop dat ik de video kan uploaden om te laten zien maar ze zijn echt super schattig. De baby's in de buidels zijn helemaal hillarisch. Ze zijn vaak al veel te groot voor de buidel maar dan steken er gewoon twee poten uit. Bij eentje stak er ook een oortje uit, dus terwijl mama van de wortel at heb ik het oortje gekieteld tot de baby zijn kopje naar buiten stak. Zoooooo cute :) We hebben trouwens een Possum (buidelrat) gezien, die in een nachtelijke food frenzy los aan het gaan was in een zak McDonalds. Buidelratten zijn ook super schattig maar ozzies zijn ze er niet zo dol op daar ze regelmatig de zaak slopen en plunderen op zoek naar eten. Ik vind ze nog steeds leuk.
Bondi Beach was erg leuk maar niet zo spannend als op TV. De Australische zon is wel gevaarlijk. Ik ben nog niet verbrand, maar je moet jezelf wel echt met factor 50 insmeren en dan is het net aan. Het heeft overigens ook regelmatig geregend daar het lente is.

Morgen ga ik in een sportsbar live UFC kijken, Ronda Rhoussey vs. Holm wat plaats vind in Melbourne. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal verlopen en maandag begint de reis naar Melbourne. Ik heb een franse reisgenoot gevonden dus dat gaat helemaal goed komen!!!

Op naar het volgende avontuur.

  • 14 November 2015 - 08:19

    Teun:

    en nog gesurft in Bondi beach?

  • 17 November 2015 - 10:42

    Jen:

    Nee. Het water is freaky koud nog. Eerst wat oefenen in Perth en dan op de terugweg vast wel

  • 17 November 2015 - 20:03

    Evi:

    Whoop whoop. Ben benieuwd naar de rest van je adventures!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Je

Verpleeg en verloskundige. Dit is een blog over mijn reizen naar centraal en zuid amerika.

Actief sinds 16 Aug. 2008
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 36617

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2015 - 20 Oktober 2016

Japan en Ozzy

02 Februari 2010 - 07 Juni 2010

Midden-Amerika

21 Augustus 2008 - 06 Januari 2009

Ecuador en Peru

Landen bezocht: