To easy - Reisverslag uit Port Hedland, Australië van Je Sw - WaarBenJij.nu To easy - Reisverslag uit Port Hedland, Australië van Je Sw - WaarBenJij.nu

To easy

Blijf op de hoogte en volg Je

14 Februari 2016 | Australië, Port Hedland

To easy... is wat ze hier zeggen. Het betekend 'jahoor... dat is goed', of 'dat kan wel', of 'geen probleem'. Ik ben van Sydney naar Port Hedland gereden, 14 duizend km en het was to easy. Ik heb 0 problemen gehad, knock on wood. Zelfs geen platte band.

De west coast was prachtig. Parel witte stranden, hemelsblauwe baaien en gravel rode woestijnen. Velden vol termietenheuvels van 2 meter hoog, velden vol kangoeroes en zeeën vol mantarays, stingrays, reef sharks en tientallen schildpadden (die ik tijdens het duiken heb gezien :). Aboriginal kinderen die vragen of die mijn goggles (duikbril) mogen lenen en daarbij zeggen dat wanneer ik weer wil vertrekken 'we will hear you sing to me from the shore'. Dit alles overgoten in een deken van 40 graden en als dessert iedere dag een waanzinnige zonsondergang.

Het zijn weer twee mooie weken geweest. Ik heb enorm veel veel gezien en geweldige dingen gedaan. Naast duiken in Coral Bay en haken in Kalkarme National Park heb ik heb een groep gestrande backpackers een lift kunnen geven. Het gezelschap was zoals bet woord al zegt leuk en erg gezellig. Ik heb een gestrande Engelsman kunnen redden van een sleep wagen door het geluk dat mijn zakmes een aftandse schroevendraaier heeft. En ik ben een hoop mensen tegen gekomen die een of meerdere dagen op mijn toekomstige werkplek hebben overnacht. Stuk voor stuk waren ze laaiend enthousiast over Indee Station. Iedereen blijft wel aanhalen dat het daar echt wel warm is, iets wat enigszins verontrustend is, daar deze gesprekken plaats vinden in 40+ graden...

We zullen zien. Ik ga mijn best doen om wat foto's te plaatsen, zodat jullie kunnen zien waar ik het allemaal over heb. Ik heb contact gehad met waarbenjij.nu over de problemen met het plaatsen van reacties zoals sommigen van jullie hebben laten weten. Het zou opgelost moeten zijn, maar we zullen zien. Als je dit leest, laat een berichtje achter zodat ik weet of het werkt. En ik vind het super leuk om te zien wie mijn verhaaltjes allemaal lezen.

Liefs,

the lucky girl :)

  • 14 Februari 2016 - 08:39

    Marieke:

    Nice one, geniet ze! X

  • 14 Februari 2016 - 11:00

    Monique:

    hoi Jenneke
    blij weer een verhaal van jou te lezen.
    Vorige keer ook geprobeerd een reactie te plaatsen maar niet gelukt.
    Ik blijf uitkijken naar je verhalen. altijd leuk wat jij allemaal meemaakt.
    Tot de volgende keer maar weer.
    Monique B

  • 14 Februari 2016 - 13:33

    Nicky:

    Chickieeeee! Ik lees ze allemaal hoor, je verhaaltjes! Altijd leuk om weer eventjes op de hoogte te zijn van wat je allemaal hebt gedaan. Klinkt goed! Heel veel succes op je nieuwe werk straks, hopelijk zweet je er niet helemaal uit. 't Zal wel flink buffelen zijn, wanneer begin je? Ik was eigenlijk in de overtuiging dat je al begonnen was. Anyhow, hier is het pestweer; regenachtig en koud. Ergens klinkt die 40° best nog aantrekkelijk :'D ik kijk uit naar je nieuwe avontuur, veel plezier weer! Knuffels!! XOXO

  • 14 Februari 2016 - 17:04

    Joyce:

    Hoi Jenneke,
    Jou site intussen ook gevonden. Leuk om je te volgen daar waar wij ook hebben mogen rondrijden. Geniet nog van het mooie Australië en alles wat op jou pad komt. Zijn benieuwd naar jou volgende reisverslag.

    Joyce en Piet

  • 14 Februari 2016 - 22:47

    Evi:

    Jaaa het lukt :-)
    Wacht in spanning op de foto's ;-)

  • 15 Februari 2016 - 19:36

    Maart:

    Ik ben weer up to date, al je verhaaltjes van de afgelopen tijd gelezen. Zo te lezen heb je veel leuke dingen gedaan. Succes met je nieuwe job, hoop dat je niet overhit raakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Hedland

Je

Verpleeg en verloskundige. Dit is een blog over mijn reizen naar centraal en zuid amerika.

Actief sinds 16 Aug. 2008
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 36618

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2015 - 20 Oktober 2016

Japan en Ozzy

02 Februari 2010 - 07 Juni 2010

Midden-Amerika

21 Augustus 2008 - 06 Januari 2009

Ecuador en Peru

Landen bezocht: