Avonturen - Reisverslag uit Lima, Peru van Je Sw - WaarBenJij.nu Avonturen - Reisverslag uit Lima, Peru van Je Sw - WaarBenJij.nu

Avonturen

Door: Jenneke

Blijf op de hoogte en volg Je

10 Januari 2009 | Peru, Lima

Hoi iedereen!

Na een flinke tijd komt nu dan het een-na-laatste berichtje vanuit Zuid Amerika. Ik had een weekje geleden al een heel verhaal getypt tot mijn computer vast liep en ik alles kwijt was. Er is intussen al heel veel gebeurd, waar ik in vogelvlucht over heen ga want zo heel veel zin heb ik niet om achter een computer te zitten typen terwijl ik in het zonnige, 25 - 30 graden Lima zit (gehehe, ja ik krijg de min 15 graden berichtjes ook wel binnen hoor :p)

Vooruit, na mijn laatste bericht ; kerst in Cusco, hebben we besloten om het plan wat te veranderen en in plaats van La Paz (Bolivia) Arequipa (Peru) er bij te nemen en daar Nieuwjaar te vieren. We zijn daar naar de Colca Canyon gegaan (een canyon 2 x zo diep als de Grand Canyon in Amerika btw) waar wij in hotsprings hebben gezeten (warmwater zwembad maar in een land als Peru is zoiets bijzonders...) en daarna hebben wij de intussen vrij zeldzame Condor gespot. Nou en of dat we ze hebben gezien, hierbij verwijs ik naar de foto's op mijn Hyves, PRACHTIGE VOGELS!!!

Nieuwjaar in Arequipa was chill, op het dak van ons hostal gevierd waarna we de kroeg nog even in zijn gedoken maar omdat wij die dag al om 5 uur op waren gestaan (om dus die condors te spotten) waren wij om 3 - 4 uur OUT :) De volgende stop was Puno aan het Titicacameer (hoogst comercieel bevaarbare meer op aarde) waar we naar de drijvende riet eilanden (Uros) zijn geweest en we op een ander eiland overnacht hebben bij lokale bevolking. Dit was zeker erg boeiend gezien deze mensen werkelijk waar nog in het stenen tijdperk achtig leven, maar helaas ook van tijd tot tijd wat vervelend gezien de lokale bevolking tevens maximaal 1 keer in de maand badderd... zo ruikt het althans... Anyway :) hier hebben we bovendien nog een groep jonge vakantiegangers leren kennen (met een gemixte afkomst van Canada, Libanon, Italië en Argentinië) waar we een avondje zeer veel plezier mee hebben gehad met het aloude spelletje : Ezelen. Wat een LoL

Vanuit Puno hebben we alsnog een uitstapje naar Bolivia gedaan, naar Copacabana om precies te zijn. Niet zo exotisch als het liedje hoor (dat trouwens ook over een club in Vegas gaat... maar dat doet er niet toe) Een klein vies stadje met één touristisch straatje en genoeg bootjes om naar het Zonne eiland te gaan (waar volgens de mythe de `ouders´ van de Inca's geboren zijn uit een steen ofzo. Juist. Vele mythes en gekke verhalen heersen er rondom dat eiland en de Inca's, bijvoorbeeld zou er nog een bloedsteen zijn waarop een bloedende maagd haar hart is uitgesneden en haar bloed opgedronken (vandaar de naam van de steen) waarop Muriel en ik elkaar telkens maar weer aan keken van 'jaja... die Incaatjes waren misschien wel briljant met het bouwen van de Machu Picchu, eigenlijk waren het gewoon gestoorde moordlustige mannetjes'. Ook die verhalen over kinder offers blijven verdacht vaak terug keren (de kind mummies die op nogal wat bergen zijn terug gevonden voegen nog wat extra geloofwaardigheid aan deze verhalen toe). Toch ondanks dit alles blijft die hele cultuur wel interessant en het uitzicht van Zon eiland is bijzonder mooi, mede doordat wij een prachtig zonnige dag hebben gehad.

Bij terugkomst kregen we een knap staaltje corruptie van de grens politie te zien. Bij aankomst aan de grens begon direct (zoals de ons al licht gewaarschuwd was) het gezeik over het feit dat we minder dan 24 uur in Bolivia waren gebleven, wat blijkbaar officieel niet mag... De bedoeling was eigenlijk dat we terug naar Copacabana moesten om daar te overnachten en de volgende dag terug te komen want we kregen nu toch echt geen stempel.... Of als we nou 10 dollar per persoon betaalde, dan konden ze wel iets regelen. Gezien dit een bedrag was dat wel te overleven was hebben we het spelletje mooi mee gespeeld maar je tenen gaan er wel krom van staan.

Uit eindelijk zijn we met de bus terug naar Cusco gegaan waar we met het vliegtuig naar Lima zijn over gevlogen. Na een dagje aan het vatsige keien strand te hebben gelegen heb ik intussen afscheid van Muriel genomen.

Reismaat (Muriel dus),

bedankt voor het mee-maken van alle prachtige momenten, het feit dat we elkaar de hersenen niet één keer hebben ingeslagen en bedankt voor je prachtige oranje trui die ik toch lekker mee naar huis ga nemen. Just for old times sake :D

Take care chica en tot in Holanda


Voor alle anderen : Ik zie jullie zeer snel weer! er gaat nog een laatste groet komen op de 14e wanneer ik weg ga en misschien dat ik het voor elkaar krijg om de foto´s van Puno er nog op te zetten!

Dikke kussen en n Adios



  • 10 Januari 2009 - 19:40

    Mama:

    je hebt een mooie tijd gehad, maar ben ook blij je weer te zien, veel liefs van ons, mama

  • 10 Januari 2009 - 19:44

    Nicky:

    Woehoeeeeeeeee tot volgende week! Geniet nog van de laatste dagen zou ik zeggen! Knuffel! <3

  • 10 Januari 2009 - 20:02

    Louise:

    Een hele goede thuisreis! Ik hoop dat je weer snel zult aclimatiseren in Antwerpen. Jij en Muriel hebben in ieder geval een fijne tijd in Equador en Peru gehad. Geniet nog maar even van de temperatuur daar, hier heb je wel meer nodig dan 1 oranje trui.

    groetjes, moeder van Muriel.

  • 12 Januari 2009 - 11:19

    Irene:

    hoi Jenneke,
    Met een rugzak vol met mooi verhalen, ervaringen en ongetwijfeld nog veel meer mooi foto's, ga je binnenkort Zuid-Amerika verlaten. Je hebt een prachtige tijd gehad, koester dit meid. We wensen je nog een paar fijne dagen en een hele goede terugreis! Komen heel gauw een keer naar Nijnsel om bij te praten!
    hartelijk groeten en tot gauw!

  • 13 Januari 2009 - 07:51

    Sjoerd:

    Ja met dat rondreizen zie je nog eens wat!

    Alvast een goeie terug-reis en in mijn geval tot over 3 weken!

  • 13 Januari 2009 - 13:19

    Nicky:

    Nog een dag, en dan zit jouw avontuur er alweer op.. wat is het snel gegaan!! Geniet nog even héél erg hard van je laatste dag zou ik zeggen. Wij tellen hier af, nog maar negen nachtjes.. :| :D
    Ik zeg: tot zaterdag, en bereid je alvast voor op vies, regenachtig weer bij aankomst! - helaas is het prachtige winterweer weer even stopgezet..

    Dikke kus!!

  • 13 Januari 2009 - 14:05

    Marleen:

    Hej Jenneke!

    Een hele goede terugreis gewenst. Het zal wel even wennen worden om weer te aclimatiseren in Nederland, maar daar wen je ook weer snel aan hoor (ervaring ;-) hehe).

    Ik ben ondertussen alweer in Belgenland, voor mijn laatste 3 weken stage. Loop in het geboortehuis in Geel, erg leuk en leerzaam. Gisteren een badbevalling gedaan!

    Liefs en tot gauw is bij mail/sms/bel/ ..

    Marleen

  • 13 Januari 2009 - 15:40

    :

    Hey Jen! Toch chapeau voor je prima samenvatting ;-)
    Ik inmiddels weer terug in Esmeraldas, gisteren even gaan `kletsen' in Delfina Torres en met een schortje om in mijn mooie spijkerbroek nog even een bevalling gedaan, was het nog niet vergeten ghehe...je krijgt van iedereen de groeten!! Donderdag ga ik weer volop aan de bak, heb er wel zin in, ik werk dan met Daysi en met mijn oude `guardia' maatjes...dus dat kan leuk worden :P

    Ok, pas goed op jezelf en een hele goede reis morgen. Sla btw. de hersenen van die smerige taxichauffeurs niet in!

    Liefs en tot schrijvens!!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Je

Verpleeg en verloskundige. Dit is een blog over mijn reizen naar centraal en zuid amerika.

Actief sinds 16 Aug. 2008
Verslag gelezen: 58
Totaal aantal bezoekers 36626

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2015 - 20 Oktober 2016

Japan en Ozzy

02 Februari 2010 - 07 Juni 2010

Midden-Amerika

21 Augustus 2008 - 06 Januari 2009

Ecuador en Peru

Landen bezocht: