Het land van Keizer Cuzco! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Je Sw - WaarBenJij.nu Het land van Keizer Cuzco! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Je Sw - WaarBenJij.nu

Het land van Keizer Cuzco!

Door: Jenneke Swinkels

Blijf op de hoogte en volg Je

22 December 2008 | Peru, Cuzco

Hoi allemaal!

weer heel snel een berichtje bij maken. We zijn nu net in Cuzco aangekomen dus ik heb weer wat te vertellen. Ik moet mijn berichtje van gisteren toch wel een klein beetje bij stellen. We hebben intussen wel een paar hele lieve peruvanen ontmoet en tevens vergat ik te melden dat toen we door 5 taxi's genegeerd werden er 2 politie agenten met ons mee naar huis gelopen zijn. Personal bodyguards die voor de deur natuurlijk hun nummers nog even afgaven voor als we de volgende dag nog wat extra bescherming wilden genieten... zucht... hihi anyway. gisteren avond om 21.45 nog even onze vlucht naar Cuzco bevestigd en deze morgen om een uur of 11 kwamen wij in het land van de inca's aan. Bij het uitstappen van het vliegtuig werden we door een tigtal verkopers van hostal ruimte, tours en wie weet wat dan nog aangevallen en bij het buitentreden van de airopuerto was het verhaaltje idem. Echter stond er iemand op ons te wachten die door ons vorige hostal geregeld was. Een taxi dachten wij maar hij meende voor ons een hostal te regelen terwijl wij ergens anders naar toe wilden. De man werd al snel zwaar geïrriteerd wat langzaam oversloeg in aggressief spraakgedrag. Muur en ikke dus kont tegen de krib gooien of hoe die uitspraak ook luid. Het werd duidelijk dat dit een touroperator was die ons in met 'geweld' in zijn hotelletje wilde proppen. Nee dank u was ons antwoord daar op. Bij aankomst blijkt ons hotel toch wel duurder te zijn dan mijn boek aangaf en wil de man ons met tegenzin toch nog wel naar 'zijn' hotel nemen. Het blijkt een zeer centraal geleden, chill en prima hotel te zijn. Met een big smile nemen wij de korting alsnog aan en regelt de man voor ons ook nog een paardrijtour en een all inc. dagje naar Machu Picchu, op eerste kerstdag.... Alles kost meer dan genoeg, maar we begrijpen dat alles sowieso hier flink duiten kost en we zien dat we niet afgezet werden.

Al met al zitten we hier toch wel prima al is het na 2 uur hier te zijn al wel bijzonder hoe je op iedere 10 meter straat 15 peruvanen hebt staan die je een hostal, restaurant of tour willen aansmeren. Om niet goed van te worden. Beetje jammer maar Muriel en ik zijn intussen al flink getraind in het negeren van mensen (vooral mannen) dus dat gaat wel goed komen.

Morgen gaan we te paard met een gids langs een aantal (hopelijk) mooie inca ruïnes... ik ben benieuwd... Verder zal ik jullie wat vaker met kortere berichtjes updaten want zo´n lang verhaal als gister is ook niets :D

Oh ik heb intussen weer een hele map met nieuwe foto´s op mijn hyves toegevoegd. Ik zal de link hieronder zetten.

Ik wens jullie een fijne kerst nogmaals en tot snel!

Dikke kussen vanuit Cuzco, Peru

http://boondock-sunny.hyves.nl/album/34999038/Ecuador_6/qc8uOhMB/

  • 22 December 2008 - 18:48

    Muriel:

    Haha...hoezo agressief, uiteindelijk hebben we wel al twee tours bij die stinkdraak geboekt ;-)


  • 22 December 2008 - 18:50

    Mama:

    Jep, nu staat de cota paxi erbij, prachtig.
    Hou je haaks en geniet van al het moois wat je ziet XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    mama

  • 22 December 2008 - 19:29

    Opa En Oma Schellevi:

    Lieve wereldreizigsters,

    De daad maar bij jullie suggestie gevoegd: Bij deze wensen we jullie goede Kerstdagen en een knallende jaarwisseling. Verder natuurlijk een heel mooi 2009. Probeer wel ongeschonden uit de strijd om jullie dollars te komen. Goed dat jullie je niet meteen laten aftroeven. Wij vinden het al met al best wel heavy, dus blijf lachen maar wel op je hoede. Tot het volgende bericht maar weer. Dikke knuffels van ons.

  • 22 December 2008 - 23:13

    Louise:

    Leuk om nu ook jouw verhalen te lezen. We blijven deze nu ook volgen.
    Hele fijn avonturen jullie samen. Vind het een gerust idee dat jullie behoorlijk assertief zijn.
    groetjes,
    Louise

  • 23 December 2008 - 11:06

    Marleen:

    Holaatjes!

    Een hele fijne kerst in Peru gewenst. Ik ga het in Nederland vieren met mn familie en vrienden. Ook weer erg leuk om thuis te zijn, maar als ik jullie verhalen zo lees vermaken jullie je ook weer prima. Nog een goede tijd en tot mails / bels / ziens in Nederland!

    Groetjes,
    Marleen

  • 23 December 2008 - 12:15

    Hester:

    Hola Jenneke,
    Je maken daar weer genoeg mee zeg! Echt wel een verschil met Esmeraldas lijkt me, maar dat is juist leuk. Maar pas goed op hoor bij al die agressieve touroperators!
    Bij deze wil ik je natuurlijk hele fijne kerstdagen toewensen en ook een super oud & nieuw. Hartstikke bijzonder dat je dat gewoon aan de andere kant van de wereld viert..! Geniet ervan!

    Liefs hes

  • 23 December 2008 - 15:41

    Fleur:

    He Meis,

    Heel erg bedankt voor je lieve mailtje. Ik kan je dit jaar helaas geen echt kaartje overhandigen, maar dus doe ik het eventjes zo! Alvast hele fijne feestdagen, samen met Muriel. Gelukkig ben je dus niet alleen :-d.

    Verder weer leuke verhalen, ga nu nog eventjes je foto's bekijken. Wat ik bij Muriel zag, het ziet er weer allemaal mooi uit. Zeker een land waar ik ook nog wel een keertje heen wil!

    Fijne dagen, geniet ervan.

    Kusjes

  • 23 December 2008 - 17:45

    Lenie:

    hallo jenneke
    weer een mooi verhaal.
    wij wesen jullie fijne kerstdagen, en een goed 2009 tante lenie

  • 24 December 2008 - 16:40

    Reyhan:

    Hey meid,

    Hele fijne kerst dagen. Dikke kus.


  • 28 December 2008 - 09:09

    Irene:

    Wat een leuke verhalen weer en een prachtige foto's. Allemaal zo herkenbaar van 1 jaar geleden.geniet er maar van nu jullie er zijn, hier kom je niet gauw een 2e x. groetjes vanuit een koud Bladel Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Je

Verpleeg en verloskundige. Dit is een blog over mijn reizen naar centraal en zuid amerika.

Actief sinds 16 Aug. 2008
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 36616

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2015 - 20 Oktober 2016

Japan en Ozzy

02 Februari 2010 - 07 Juni 2010

Midden-Amerika

21 Augustus 2008 - 06 Januari 2009

Ecuador en Peru

Landen bezocht: