Eerste dag - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Je Sw - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Je Sw - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Door: Jenneke Swinkels

Blijf op de hoogte en volg Je

22 Augustus 2008 | Ecuador, Quito

Hola iedereen,

nou dan is hier mijn eerste waarbenjij.nu berichtje, direct vanuit Ecuador...

Laat ik kort even vertellen over de vlucht, die overigens zeer goed verlopen is. Ik ben om 05.00 thuis opgestaan, naar schiphol gebracht en om 10.30 zaten we in de lucht... voor mij allemaal zeer boejend omdat dit mijn eerste grote vliegtuigvlucht was (sowieso mijn 2e keer in de lucht btw) een voldoende films, scrubs, the simpsons, wel te pruimen voedsel en een duitser genaamd Julien hebben mijn 12 uur durende vlucht naar Lima goed dragelijk gemaakt. Helaas moest ik daarna nog 5 uur in Lima vertoeven alvorens mijn vliegtuigje naar Quito vertrok... Daar zat ik dan, tussen twee bomen van kerels die beide zijleuningen (en meer) in pikte, me voor te bereiden op 2 lange uren. Echter was het volgens mijn biologische klokje al 5 uur ´s ochtends en plots werd ik wakker van de mededeling dat we over 5 minuten zouden gaan landen... jippie

Ik werd mooi door een taxichaufeur opgehaald en werd bij mijn appartement afgezet. Dat de bewaker van dit gebouw een aardige ouzi op zijn borst had hangen is met toen niet eens opgevallen...

Vanochtend ben ik langzaam richting het oude centrum gewandeld. Onder tussen zie je hier dan ook de meest mooie, idioot en en gestoorde dingen. Iedere winkel of gebouw met ook maar enigszinds waardevolle inhoud een gunman voor de deur heeft staan, 3 jarige kindertjes met schoenpoetskoffertjes en dronken mannen (ten minste, dat denk ik) die ondersteboven in een park of op een trapje liggen zijn daar enkele voorbeelden van...

Ik had bij het vragen van de weg aan een gozer genaamd Achilles (hihi) al snel een personal touroperator te pakken. Hij zei dat het oude centrum toch wel erg gevaarlijk was voor een buitenlandse jonge vrouw. Na er eventjes mee te hebben gesproken (hij bleek 25 jaar en rechten te hebben gestudeerd) achtte ik hem wel veilig en heeft hij me de stad wat laten zien (jah, vrouwen blijven toch de hobbie van latino mannen, dus nee, hij hoefde niet te werken)

Na wat te hebben gedronken heeftie me uiteindelijk terug op de bus naar El Mariscal (´mijn´ buurt) gezet. Bij mijn thuiskomst heb ik nader kennis gemaakt met mijn franse huisgenootje waarmee ik morgen de stad verder ga verkennen...

Ik wens jullie een goede nacht en tot de volgende, dan zullen er ook foto´s komen :)

  • 23 Augustus 2008 - 08:08

    Muriel:

    Haha, dat van die ouzie's was ik alweer vergeten hihi...maar hebt gelijk ja, genoeg gun-mannen te bekennen...als je trouwens in mijn oude appartement zit, dan zit er om de hoek vaak een die snachts in een doos gaat slapen...;-)

  • 23 Augustus 2008 - 09:30

    Mama:

    Hoi meske ,leuk allemaal, geniet ermaar van, Liefs van ons

  • 23 Augustus 2008 - 10:01

    Char:

    haha, niiiiice. al direct een Achilles opgedaan, netjos netjos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Je

Verpleeg en verloskundige. Dit is een blog over mijn reizen naar centraal en zuid amerika.

Actief sinds 16 Aug. 2008
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 36614

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2015 - 20 Oktober 2016

Japan en Ozzy

02 Februari 2010 - 07 Juni 2010

Midden-Amerika

21 Augustus 2008 - 06 Januari 2009

Ecuador en Peru

Landen bezocht: